albionstories.blogg.se

Manchester, so much to answer for. x

Confusion in her eyes it says it all

Kategori: Allmänt

Tisdag natt till torsdag natt har varit de mest hektiska 48h jag har varit med om, for good and bad. Som ni märker är det två dar färre än vad jag skulle ha stannat men vi kommer till det. Jag är stolt över att ha flugit själv haha, jag slappnade inte av förrens jag faktiskt satt i flygplansstolen, upp till den punkten trodde jag att allt skulle gå fel!
Ben mötte mig vid flygplatsen och körde mig till hans lägenhet som var sjukt fin och så städad att det såg ut som ett hotel. Vi satt och pratade, lyssnade på Roses och tog dagens första öl. Runt 12 gick vi ut till en resturang, jag var utsvulten så det blev fish n chips för mig. Vi fortsatte genom staden, som var vacker.. det lilla jag såg, snabbt visit till en bar och sen till festival området. Mer öl och ett okänt band som var överraskande bra. Jag tror att detta nästan var den bästa delen av hela resan, vi satt i solen och allt kändes perfekt. Senare kom hans syster och hennes kompis och joinade oss och allt var väldigt hektiskt, jag vet inte hur många gånger vi tappade bort varandra. När vi hittade varandra igen för hundrade gången hade Roses just börjat så vi sprang dit. Det var en bra spelning, inte lika speciell/magisk som Heaton Park, men vi var mycket närmare den här gången. 
När vi kom hem igen var det ganska självklart att något skulle hända och det gjorde det också.. *fade out* Spare you the details men något äldre killar har sina fördelar. 
Och sina nackdelar som jag fick veta morgonen efter, han mådde verkligen jättedåligt eftersom jag är så pass ung. (han är 27 men ser yngre ut.. men then again så är jag 18 och ser yngre ut)  Jag vet inte hur länge vi satt där och jag försökte få fram sin synpunkt att det inte spelar någon som helst roll och att jag ville det lika mycket etc. etc. medan han pratade om att han hade lovat sig själv att inte göra något och hur hemsk han kände sig. Skyhög moral men ingen självkontroll är en massivt dålig kombination. Det slutade iallafall med att han bokade mitt hemflyg till kvällen eftersom han tyckte att han hade förstört allt etc. Jag fattade ingenting och gör det fortfarande inte.. men men.. put it down to experience!
Kände mig inte så jätteglad när jag kom hem och spenderade nästa dag i sängen. Lördagen var bättre då jag gick över till Leah och sov över där, det blev strömavbrott men vi skaffade vodka, ljus och spelade kort så det var mysigt.
Imorgon kommer en ny tjej till huset, förhoppningsvis kommer vi övverens för jag behöver lite mer sällskap här!