albionstories.blogg.se

Manchester, so much to answer for. x

Atmosphere

Kategori: Allmänt

Det är Ian Curtis' födelsedag idag, sångaren i Joy Division (ett av mina favorit band). Och jag tänkte att eftersom jag faktiskt är här i Manchester så var idag den perfekta dagen att gå och besöka hans grav!
Vilket jag gjorde i sällskap av Liam, som jag träffade för första gången idag. Vi hade skickat lite meddelanden på tumblr och eftersom han sa att han varit där frågade jag om han ville följa med.. and away we went.
Ingen av oss har pengar att spendera men vi hoppade på tåget iallafall och hoppades på det bästa och det fungerade!
Macclesfield där ian bodde och där hans grav är fint, lite av en spökstad dock.
Själva graven är jätteliten, en stenplatta vid vägkanten "Love Will Tear Us Apart" och hans namn/datum på. Mynt från olika länder, cigaretter, blommor, armband, ljus och massa random ägodelar folk lämnat låg ovanpå den. Jag hade verkligen inget med mig så jag tog säkerhetsnålen i mina byxor och la dit den, kanske lite passande iallafall eftersom de började som ett punkband. Vi satte oss helt enkelt framför den, satte på Joy Division och satt där i några timmar, pratade, lyssnade på musiken. Det kändes konstigt att vara där men det var verkligen jättefint. 
 
Jag tror att det den här flytten är bra för mig, eftersom jag måste pusha mig själv lite och ta initiativ att träffa människor, jag tycker att det är svårt eftersom jag inte är så bra med nya människor men jag försöker. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: