albionstories.blogg.se

Manchester, so much to answer for. x

Goodbye Old England.. until next year

Kategori: Allmänt

Man kan vara förväntansful, glad och lite ledsen på samma gång. 
Har packat, fått mina pengar från jobbet och är redo att återvännda. Jag väntar på att Jay ska komma hem från jobbet så jag kan få skjuts till flygplatsen, inte helt fel även om jag hade velat åka tåget från Piccadilly Station en sista gång. Jag älskar hur det luktar på den stationen, myllret av människor och att jag kommer ihåg vem jag träffade vart där. 
Mina känslor för England har nog inte ändrats så mycket, jag har levt ett vardagsliv en del av tiden jag varit här och nej det är inte kul att vänta i regn på bussar som aldrig kommer, bo med människor som ibland går en på nerverna eller oroa sig för pengar, de vanliga grejerna finns här också och det är nog bra att jag fått uppleva det och inse att england är ett ställe att bo på som alla andra, På många sätt är det svårare att bo här och den vanligaste reaktionen när jag säger att jag flyttat hit från Sverige är typ " but why, it's a shithole" men det är mitt shithole and jag kommer nog alltid älska England. Jag ser det här lite som ett genrep och det lär kanske behövas ett par sådana innan jag flyttar på riktigt någon gång i framtiden. Men som tur är älskar jag er också så det känns nice att komma tillbaka haha ni gör det verkligen inte lätt för mig att flytta måste jag säga.  
 
 
 
No matter where I roam I will return to my english rose. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: