albionstories.blogg.se

Manchester, so much to answer for. x

Manchester

Kategori: Allmänt

"If rain makes Britain great
Then Manchester is greater
As you dry your clothes once again
Upon the radiator
What makes Britain great
Makes Manchester yet greater

From Cheetham Hill to Wythenshawe it’s rain
Gorton, Salford, Sale pretty much the same
As I’m caught up without my jacket once again
The raindrops on my face play a sweet refrain"
 
Dagens låt
 
Trots lite oturligt väder kan jag inte hjälpa att älska Manchester. Jag blir fortfarande glad när jag åker genom stan. Jag älskar blandningen av gammalt och nytt, det schabbiga och det vackra. Kontrasterna, affärerna och accenten. Det är inte perfekt men det är England och det är nära nog.
     
 
På plus kontot: Nya tjejen verkar schysst, job introduktion imorgon och ska träffa Tom ikväll. 
Minus kontot: potensiella flyttplaner är osäkra, saknar er, min hjärna vill inte göra mig en tjänst och glömma Liam.
 

Kommentarer

  • Sandra säger:

    dags för en uppdatering? ;) btw har skaffat skype som jag kan använda i telefonen, vet inte riktigt hur man gör än men det löser sig nog om du vill snacka någon dag! :D puss! saknar dig! <3

    2012-09-19 | 22:35:00
    Bloggadress: http://sandramariek.blogg.se

Kommentera inlägget här: